RESUM PLE EXTRAORDINARI 3 GENER 2022
Els punts a tractar a l'ordre del dia del ple extraordinari del 3 de gener de 2022 han sigut els següents:
1- Aprovació de la modificació de gestió, inspecció i recaptació 2- Adhesió a l’acord adoptat per la Diputació de Girona per l'aprovació del manual de normes i procediments de la comptabilitat pública 3- Sol·licitar una subvenció per a inversions a projectes locals d'energia neta (DUS 5000), mesures 1, 2 i 3 4- Sol·licitar una subvenció per a inversions a projectes locals d'energia neta (DUS 5000), mesures 4 i 5 5- Cedir l'ús d'espais als centres de transformació CT78 i CT80
El nostre posicionament als diferents punts han sigut els següents:
1- Entenem que aquesta modificació de l’ordenança es fa per adaptar el seu redactat a les condicions que proposa Xaloc que es qui ara s´ocupa de la recaptació per tant els nostre vot és SÍ. Dit això repetim el prec que ja vam fer en un ple anterior en el sentit de que quan sigui el moment s’informi a cada contribuent de les noves condicions i de que qualsevol dubte que tinguin el podran resoldre al Consell comarcal ja que Xaloc tindrà allà una delegació.
2- Amb l’aprovació d’aquesta proposta pensem que finalment podrem tenir informació del patrimoni de l’Ajuntament. Recordem que CpC des que va entrar ajuntament al 2015 demana tenir el patrimoni actualitzat. El nostre vot és SÍ. Volem afegir una consideració i una pregunta. Esperem que s’hagi tingut present que aprovar aquesta adhesió suposa un treball extra pels empleats de l’Ajuntament i que algú haurà de dedicar unes quantes hores (creiem que no seran poques) a fer aquesta feina. I la pregunta és qui serà el regidor responsable de fer un seguiment d’aquests treballs?
3 i 4 - Abans d’emetre el nostre vot volem explicar els canvis que hi hagut en els documents que ara es porten a votació des que per primera vegada van arribar a la carpeta del regidor, el dia que es va convocar aquest ple. Comencem per recordar que la redacció d’aquests documents es va encarregar per la Junta de govern local de 27 de setembre a l’empresa Delenda solar S.L, per un import de gairebé 18.000 € (17.666 €).
El dimarts dia 28 de desembre vam rebre la convocatòria del ple i el dimecres 29 ens vam reunir amb el regidor Francesc Pujol, que ens va explicar les línies generals del Projecte integral d’energia neta del municipi de Cornellà del Terri. El dijous 30 desembre vam començar a llegir la documentació de l’empresa redactora.
En la primera lectura vam trobar uns errors: el document parlava de Cervià de Ter, de Raset, d’aparcaments de bicicletes distribuïts per les diferents urbanitzacions i donava un nombre d’habitants que no son els de Cornellà. Comuniquem aquest fets i se’ns informa que l’empresa redactora ho corregirà.
Continuem llegint i el dia 31 de desembre ens adonem que en un altre document diu “ el objeto de esta memòria es la realización de una auditoria energética del sistema de alumbrado público del municipio de ALFARRÀS provincia de Lleida de 966 habitants”, ho tornem a comunicar i se’ns informa que l’empresa ho corregirà. D’aquesta manera els documents que ara es posen a votació arriben a la carpeta del regidor el dia 1 de gener.
Després de que CpC hagi detectat aquests errors que ara en els nous documents estan corregits ens preguntem: com es que els vam detectar nosaltres tan fàcilment i no es van detectar abans de penjar els documents per primera vegada a la carpeta del regidor? Que no els havia llegit ningú abans? com es que una empresa que cobra gairebé 18.000€, entrega uns documents amb uns errors que amb tota seguretat son fruit de “cortar i pegar”? Quants errors hi deu haver en la part tècnica que nosaltres no hem identificat ni els podem identificar?
Fets aquests comentaris, volem manifestar que estem totalment d’acord en demanar el les subvencions per les cinc mesures que componen l’anomenat Projecte integral d’energia neta del municipi de Cornellà del Terri. Creiem que s’ha de notificar a l’empresa redactora del projecte(recordem gairebé 18..000€) que no estem d’acord amb la feina que ha fet.
Com que segons sembla cal enviar aquesta petició ja, donarem el nostre vot afirmatiu amb el dubte de si hi ha errors en la part tècnica, errors que en tot cas serien atribuïbles responsables del projecte.
5- SÍ. Suposem que aquesta cessió d’ús respon a les necessitats de les empreses que han començat a instal·lar-se al polígon.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada